Officerek Motoron II.

2009.07.15.

Azt hiszem 7 éves lehettem mikor a nagyszülőknél töltött időben megláttam valami kis kerekű motort és akkor kezdődött a motor utáni sóvárgás. Ez nem múlt el később sem.13 éves lettem mikor először saját motoros próbálkozásom volt,elsőre egy Simson-nal. Ezt a típust is szerettem volna,de mivel ezt meg kellett rendelni (persze ezt nem tudtam kivárni) ezért szombaton elmentünk és a Szülőktől kaptam egy vadi új Romet Ponyt. Sajnos hamar kiderült,hogy némi hiányosságokkal bír mint haladási mind szállítási szempontból,így a ballagási bevételemből vettem egy T 5-ös Pannóniát 2000 HUF-ért. Ekkor 15 körül lehettem. A szomszéd utcából toltam haza a Pancsit amit 10 éve többszöri próbálkozásra sem tudott a tulaj és a többi szesztestvér (egy "bögre csárda"üzemeltetője ) nem tudott behergelni. Benzin,és gyertya csere után 1-2 km tolás következett,már járt is a járgány. Ekkor úgy 50 kilót nyomhattam a mázsán,ezért a  20 körüli lóerő a határban földes utakon megfelelőnek bizonyult. A már akkor is matuzsálemi motor elég sokszor cserben hagyott volt amikor 6 kilométert toltam haza mert elszakadt a lánc. Közben az ismerősöktől kaptam a régi megunt alkatrészeket,és hamar kb 3-4 motornyi lommal lettem gazdagabb. De ennek is megjöttek a korlátai. Egyszer aztán kipróbáltam a "Tárcsafékes ETZ-ét"és ez lett vágyakozásom célja.16 és fél éves lehettem amikor ismét az ősök segítségével hazatolhattam a szintén új kék TÁRCSA FÉKES ETZ-ét. Pár nap után vizsga rendszám és irány az országút. Ekkor különböző galerikban motoroztunk,de nem egyszer tíz fölötti motorral is nyomultunk. Itt volt már közös motorozásunk a Copfos-sal is (1987 körül) Az MZ jó járgány volt de a Chopperesítés nyomdokaira lépett amit pincékben,sufnikban saját magunk eszközöltünk. Ezután némi talpra állási próbálkozások közepette megesett,hogy csak kis motorom volt,de néha a régi"Szoci"motor típusokból 8 darabbal is rendelkeztem. Hely és családi indíttatásra ezt a gyűjtő szenvedélyem leszűkítettem,de ma is van még 4 szerkezetünk,így a Levinek,Emmának is van saját kismotorja,és még megmaradt egy öreg 250-es Jawa is az Ural mellett. A motorozás először a közlekedésről szólt,viszont ma már a hobbit is jelenti hiszen már nem megyek mínusz 18 fokban ami fiatal koromban nem akadályozta a haladásomat.

 

Lipi

 



-----------------------------------------------------------------
A hozzászólás csak tagok számára lehetséges!

- Belépés
- Regisztráció

-----------------------------------------------------------------

 
Dover 

                                               

 

                                                     

 

 

 

.

 .

 

 .

 


 


Rólunk Céljaink Hírek Eseménynaptár Támogatók, Linkek Tagfelvétel Fórum Galéria Magazin Főoldal