Honda VT1300

2010.02.21.

Tegnap jövet-menet bementem a közeli Honda kereskedésbe, szemrevételezni a képeken már megcsodált új choppert.
Ismertek engem mint a rosszpénzt, imádom az ilyen stílusú motorokat. És a téllel is már eléggé tele a hócipőm, gondoltam álmodozom egyet.
Ide másolom a Honda weblapjáról a kedvcsinálót:

Elkészült a Honda első, valóban radikális gyári choppere, a VT1300CX.
Az egyedi chopperépítők leleményességét és fantáziáját idéző motor hajtásáról a Honda 1312 cm3-es, 52 fokos hengerszögű V2-es blokkja gondoskodik.

Az eladó szerint, a Honda rengeteg amerikai Custom Dizájnerrel konzultált, a fejlesztés közben, és minden erejével igyekezett visszaadni az egyedi gépek hangulatát. Ezt demonstrálja a hihetetlenül hosszú és keskeny tank, a döntött első villa, stb, stb, stb. Gyakorlatilag minden apró részletben kikérték az egyedi építők véleményét, és a képeken valóban egy radikális, különleges motort látunk, amilyenhez már régen nem volt szerencsénk. Ime:


















Aztán ott álltam a kereskedés bejáratában, és TÉNYLEG! Egyszerűen Gyönyörű!
Le is támadtam azonnal. Na EZT nem kellett volna. Meg kellett volna őrizni a tisztes öt lépés távolságot, és bámulni, bámulni rogyásig.
Úgy jártam, ahogy a napra csúnyuló, éjszakai bombázó, diszkó szőkékkel szoktam. Mennél közelebbről nézed, mennél józanabb vagy, és mennél világosabb van annál rosszabb.
Hogy melyik amerikai motorépítő adta be a Hondásoknak, hogy a chopperes társulat, a matt világos szürke, rücskösre por festett, felnit, a vízhűtéses blokkot, és a fényezetlen, anyagában színezett, fröccsöntött műanyag sárvédőket szereti, azt nem tudom, de hogy nagyon át lettek hajíntva a palánkon az fix.
Sikerült egy semmire sem jó motort összerakniuk. Mert egyedinek, ugye nem egyedi. Villogni, feltűnősködni, nem jó, mert csak az erősen látássérült három évesek esnek hanyatt a műanyag sárvédők láttán. Túrázni sem jó, mert a tank összesen 12 literes, ami az 1300 cm3-nek nem túl sok. Legfeljebb a benzinkútról, benzinkútra szörföléhez. Táskát nincs hova rakni, a hátsó sárvédő környékén sehol egy felfüggesztési pont, csak mögötte-alatta, a végéig kilógó váznyúlvány. De azt takarja a sárvédő. Biztos lesznek majd hozzá különböző táskatartók, de momentán még egy nyeregtáskát sem mernék rárakni, mert így ránézésre a sárvédő, bármely, a Zewa Softis keménységét meghaladó tárgytól, mély és javíthatatlan "benyomásokat" szerezhet.
Az én meglátásom szerint, a két sárvédő, a lámpa, és még a tank is kuka. A hátsó ülésről nem is beszélve, mert a vak is látja, hogy ez egy egyszemélyes motor. Sőt! Szerintem a nyereg ülés is mehet.
És akkor meg van az, amit a Hondának sikerült megalkotnia!
Sikerült egy kevés gondozást igénylő ( vízhűtéses, kardánhajtásos) alapgépet készíteniük, a sufni tuningolóknak.
A hátsókerék szélessége Tökéletes. Gyönyörű a döntött első villa, a nyomatékos V2 és a hajtáslánc (már ha valaki betudja fogadni a vízhűtést). Remek a kormány, és szinte minden cucc (pl: a lábtartók) úgy van felszerelve, hogy fakezű emberek is képesek hozzányúlni, módosítani. Az ember leül néhány alkatrész katalógussal, és olyan egyedi choppert varázsol magának amilyent csak akar, úgy, hogy eközben a fontos részeket nem kell szétbarmolni.
De most jön a fekete leves: Az ára 3.6 millió forint. Ami önmagában nem sok, de ha hozzá adjuk az alkatrész katalógust, a fényezést, stb, akkor elég gatyaszaggató végösszeg jön ki. Bár, ha belegondolunk, hogy idehaza vetélytársként csak a HD-t emlegethetjük (valahogy nem dúskálunk chopperekben, kitudja miért), ahol ennyiért még lehet hogy vissza sem köszönnek, akkor sok alternatíva nem marad a rajongóknak. Ez van.
Szívünk egyetlen reménye, hogy a Jó Isten, vagy a Yamaha megszán minket, és teremt ide néhány RIDERT! Kicsit Karcos is jöhet!!!!
Üdv Ispán!





-----------------------------------------------------------------
A hozzászólás csak tagok számára lehetséges!

- Belépés
- Regisztráció

-----------------------------------------------------------------

Kommentek száma - 2

2010.02.21. 15:27:09
A Totálbájkon nevelkedem.... :o)
2010.02.21. 15:21:12
:o) Lassan elmehetsz szakkommentátornak... :o)))

 
Dover 

                                               

 

                                                     

 

 

 

.

 .

 

 .

 


 


Rólunk Céljaink Hírek Eseménynaptár Támogatók, Linkek Tagfelvétel Fórum Galéria Magazin Főoldal