Hogyan menjünk Velencébe?

2007.08.29.

EZ egy olyan jól sikerült leírás (by GoLa) , gondoltam nem hagyom, hogy elsûlyedjen a fórumban..(P)
--------------

Ha nem éjszaka utazol, nagy valószínûséggel nem fogsz megfagyni. Sõt, ha egy kis szerencséd van, Velencében beleszaladsz egy gyenge kis ködbe (bár ez inkább október-novemberre jellemzõ), mert így fantasztikus hangulata van a városnakLegelõször is azt tanácsolom, ne akarj Velencébe menni motorral....

Legelõször is azt tanácsolom, ne akarj Velencébe menni motorral. Menj Lido di Jesolo-ba, vagy a környékén lévõ településekre. Jesoloban interneten tudsz szállodát foglalni, onnan motorral elmégy egy Treporti nevû településre (15km), ott egy nagy fizetõ parkolóban leteszed a motort, és vaporetto-val (ez a velencei vizibusz) szépen behajózol Velencébe Burano (csipkéjérõl híres vízifalu), Murano (üvegérõl híres kis víziváros Velence mellett) érintésével a lagúnában Velencébe, annak is a temetõ (Cimitero) felõli oldalára. Itt a vaporetto megállójában kikeresed magadnak azt a járatot, amely a vasútállomás felé indulva a San Marco irányába haladva, a Lido érintésével teljesen körbejárja Velencét, leülsz rajta, elõveszed a fényképezõgépedet és csattogtatsz, majd a San Marco-nál leszállsz, megnézed a Doge-palotát, mellette a Szent Márk szélesegyházat, elõtte a Campanile-t (harangtorony), elballagsz a Rialto hídhoz stb. Visszafelé valamikor 23 óra körül indul a vaporetto, ugyanonnan, ahova érkeztél. Azon a rakparton találsz kellemes éttermeket és kocsmákat is, amelyek valamelyest olcsóbbak, mint a turisták által elözöznlött részeken. Az egész mulatság kulcsa, hogy Treportiban veszel egy egy- vagy többnapos bérletet, ami emlékeim szerint uszkve 12 euro körül mozog.
Mindez a vérmérsékletedtõl és a seggedtõl függ...

Velencébe motorral többféle útvonalon is eljuthatsz. Mindez a vérmérsékletedtõl és a seggedtõl függ.
1. Távolságban a legrövidebb a Nagykanizsa -Letenye - Gorican(HR) -Cakovec -Ormoz(SLO) -Slovenska Bistrica -Celje -Ljubljana - Postojna - Trieste(I) -Monfalcone - Santo Stino di Livenza -Eraclea -Jesolo útvonal, 667km kb. 7,75óra. Az útvonal Balatonkeresztúr-Becsehely közötti, Cakovec és Slovenska Bistrica közötti, valamint Santo Stino di Livenza és Jesolo közötti szakaszai nem autópályák. Mind a horvát, mind a szlovén, mind az olasz autópályák kapus fizetõ rendszerrel mûködnek. Magam ezen az útvonalon még nem jártam, de kamionos ismerõsök esküsznek rá.
2. Hosszabb útvonal a 8-as úton Rábafüzesig, onnan Ilz felé az A2 autópályára felhajtva Graz-Klagenfurt mellett Arnoldstein-Tarvisio-n keresztül a Fella folyó völgyében Udine- Santo Stino di Livenza -Jesolo útvonal. Ez az útvonal 740km és 8,5 óra. Még az osztrák autópálya-szakasz és a Fella völgyében futó autópálya is élvezetes motorozásra alkalmas, viszont a 8-as út a határig nem mindig kellemes. Néhol nyomvályús, zsúfolt, bár a táj élvezetes.
3. Végig autópályán Bp-tõl Santo Stino di Livenzáig. Az útvonal Bp-M1-Hegyeshalom-Schwechat-S1-A2 útvonalon Ilz mellett csatlakozik bele az elõzõ útvonalba. E+z az útvonal a leghosszabb, 827 km 8,25 óra

A legelsõ útvonal nagy hátránya, hogy 3 határátlépést tartalmaz (magyar-horvát, horvát-szlovén, szlovén-olasz), amelybõl kettõ nem uniós határ, tehát az uniós sáv elõnye sem létezik. A két másik útvonal hosszabb, de ezeken mindössze egyetlen határellenõrzést kell átvészelni. Látszik (és a tapasztalatom is ez), hogy a 2. és 3. útvonal kb. azonos idõ alatt teljesíthetõ, de az elsõ útvonal sem sokkal gyorsabb ezeknél. Ha pedig szívás van a határokon...
A 2. és 3. útvonal Graz és Klagenfurt közötti szakasza felmegy 1100m-re, több helyen út- és alagútépítés van ezen a szakaszon, cserébe kellemesen kanyargós, eléggé élvezetes. Ugyancsak kellemes útvonal a Tarvisiotól Udinéig a Fella folyó volgyében futó szakasz. Látványos, hosszú ívek, alagútból hídra, hídról alagútba, majd lélegzetelállító látványú völgyek. Ezen a szakaszon akár le is lehet menni az autópályáról, a régi út olyan jó minõségû és széles, hogy szinte azonos idõt lehet rajta futni az autópályával, és még látványosabb. Udine elõtt viszont mindenképpen vissza kell menni a pályára, mert Udinén és elõvárosain átmenni...
hotelek, motelek

Az osztrák autópályák mentén szinte valamennyi benzinkutas pihenõhelynél vannak hotelek, motelek, az olasz szakaszon viszont sehol! Le kell menni a pályáról, ha hotelt keresel. AZ osztrák úmenti hotelek közül kedvencem a Klagenfurt elõtt, Völkermarkt-nál lévõ SHELL-kúttal ellátott pihenõhelyen lévõ Rosenberger Motor-Hotel. Nem túl olcsó, egy személyre reggeli nélkül legutóbb 52 euro volt, reggelivel 62 euro. Két személyre reggeli nélkül 78 euro. A szoba méretes, nagy a fürdõszoba, kényelmes az ágy, a fürdõszobában folyékony tusfürdõ, kézmosó, hajszárító, papírzsebkendõ. Reggelire annyit eszel, iszol, amennyi beléd fér (talán még az útra is tudsz csomagolni, bár én nem kockáztattam meg, ettem annyit, ami estig elég volt) lefekvés elõtt pedig ehetsz az önkiszolgáló rendszerû kajáldában valami finomat, benyomhatsz a kocsmában egy snapszot, amit jófajta serrel öntözhetsz meg.
Az osztrák autópályákat matricával használhatod. Figyelj a vásárlásnál, mert náluk tényleg kedvezményes a motoros matrica. A legszebb a dologban, hogy mindenfajta matricából létezik motoros. 10naposból kb a fele az autós matrica árának, a 2hónapos kb 40%, az éves pedig kb 1/3-a az autós matrica árának. Hol vagyunk mi még ettõl...
Tankolás dolgában Olaszország a környék legdrágább országa. Jó 10%-kal kerül többe egy liter üzemanyag, mint Ausztriában. Ráadásul sok benzinkút este és hét végén zárva van, vagy bankjegy-automatás üzemû. AZ autópályák mentén a kutak 24 órásak. Vigyázni kell, mert az utak tele vannak kamionokkal, éjfél környékén aztán a benzinkutak és pihenõhelyek telnek meg velük. Sokszor még az autópályán kialakított félreálló öblökben is állnak teherautók.
Egyelõre ennyi jutott eszembe
Jó utat


-----------------------------------------------------------------
A hozzászólás csak tagok számára lehetséges!

- Belépés
- Regisztráció

-----------------------------------------------------------------

 
Dover 

                                               

 

                                                     

 

 

 

.

 .

 

 .

 


 


Rólunk Céljaink Hírek Eseménynaptár Támogatók, Linkek Tagfelvétel Fórum Galéria Magazin Főoldal