Yamaha Smart Power koncepciók
2010.02.01."akit a kipuffogó füstje megcsapott"
valljuk be.....hiányzik egy kereke
.....akinek nem az gondolkodik, számol....és környezetvédő vagy mi...:-D
(Nekik szól ez a cikk:)
Yamaha Smart Power koncepciók
A Yamaha elektromos és/vagy hibridmeghajtású bicikliken, robogókon látja rohangálni a holnap városlakóját. Mókás és ötletes jövőkoncepciók Tokióból.
Betűkombinációkban gyártó legyen a talpán, aki képes felvenni a verseny a japánokkal: EC-03, EC-f, EC-fs, HV-X, PAS er, és PAS Brace-L Special " mintha csak a csillagok háborújába csöppentünk volna R2-D2-ők és C-3PO-k közé.
A 41. Tokyo Motor Show-n a Yamaha megmutatta, hogy szerintük milyen kétkerekűekkel fogunk közlekedni a közeli-, és a kicsivel távolabbi jövőben, urbánus környezetben. A hagyományos elektromos bicikliktől a lassacskán szériaérett hibrid nagyrobogón át a hollywoodi sci-fiből ide csöppent fütür-robogóig elénk tettek mindent, lehet róluk szabadon véleményt " és egyszerre a fejlesztések haladási irányát " formálni!
A Yamaha Smart Power koncepciómodellek a kétkerekűek és az ember szimbiózisáról szólnak. Egy olyan előremutató új fajt kívánt velük létrehozni Iwata, melyek felépítésükben és üzemeltetésükben egyszerűek, ugyanakkor rendkívül könnyen vezethetőek, és természetesen a technika által nyújtott összes jelenleg ismert lehetőséget hasznosítva kímélik környezetünket.
PAS Brace-L Special
A Yamaha jelen pillanatban nem kevesebb, mint 17 (igen, tizenhét!) különböző elektro-ciklit kínál a PAS családnév alatt Japánban, mindenféle méretben és kialakításban. Az első PAS-okat, tessék kapaszkodni, 1993-ban mutatták be, egy évvel később pedig már az egész országban kaphatóak voltak a Li-Ion akkumulátorral táplált, különböző teljesítményű elektromotorokkal manapság már intelligensen a hajtásban asszisztáló biciklik.
Az eddigieknél sportosabb Brace-L Special modellel új vásárlókat kívánnak megszólítani: kifejezetten a férfiak ízlésvilága szerint készül, tárcsafékekkel, a hagyományos " leginkább a hölgybicikliseket célzó " PAS-oknál sportosabb üléshelyzettel. A Brace-L-ben 240 wattos (8,1 Ah-s) motor nyolcsebességes agyváltót hajt, a lítium-ion akkumulátor konnektoros töltési ideje hozzávetőlegesen négy óra, míg a teljes bicikli csupán 23,1 kilogrammot nyom.
PAS er
A PAS bringák jövőjének prototípusa agymotoros két kerék meghajtással és elektronikus vezérlésű automata váltóval kényeztet. A hátsó kereket kardántengelyen keresztül hajtja a központi, 150 wattos elektromotor, míg az első kerékagyban láthatatlanul csücsülő 100 wattos lassítás vagy lejtmenet során tölti az akkumulátort is.
A PAS er szívverés érzékelője a vezető kimerültségétől függően változtatja az elektro-rásegítés mértékét, amit kalóriaégetésünkkel és a sebességgel együtt nyomon követhetünk a kormányon elhelyezett LCD kijelzőn.
EC-03
„Könnyű, okos, tiszta és hangtalan” " ezek az elektromos üzemű EC-03 (Electric Commuter) mögött álló alapelvek, az ultrakönnyű alumínium vázszerkezet lítium-ion akkumulátort hordoz. Az egyszerű használhatóságot a hagyományos aljzatba csatlakoztatható beépített akkutöltő szavatolja, az elektromotor névleges teljesítménye kevesebb, 0,6 kW, de a Yamaha egyedi motorvezérlő-rendszere által még ilyen csekély teljesítménnyel is könnyedén elboldogul " egy átlagos testalkatú japán alatt…
EC-f
EC-fs
A jövő elektromos városi motorja két felvonásban. Az EC-f (talán Electric Commuter Future) és az EC-fs (Odass’! S, mint Sport!) egy és ugyanazon modell, csak egyszer női, egyszer pedig a férfiak számára szánt kivitelben " a Smart Power koncepciók legjövőszerűbb tagjai egyelőre csupán stílustanulmányok.
forrás: motorinfo.hu
:-D
A hozzászólás csak tagok számára lehetséges!
- Belépés
- Regisztráció
-----------------------------------------------------------------