Officerek motoron IV.

2009.09.16.

Általános iskolában ültem először motoron. Pesten a Városligetbe jártunk motorozni Technika órákon a tanárral a PeCsa-hoz. Ez egy "Linda típusú" Babetta volt ó, de vele kezdődött minden. Az egyik unoka bátyám Verhovina-n kezdte, amit örökké szerelt majd egy MZ-t vett, azon száguldozott én meg föl néztem rá mint egy félistenre.  A család persze féltette és ő volt a fekete bárány emiatt. Néha elvitt magával, de akkor még úgy éreztem, anyáink szavát kell követni. Nem sokáig volt ez már így …. Közép iskolában, egy építő táborban Csépán - sokan már az sem tudják mi az …- történt, hogy a helyi srácok be akartak jönni, a lányainkkal ismerkedni. Azt mondtuk páran srácok, hogy jöhettek, ha amíg itt vagytok, mi használjuk a motorjaitokat (O: Simsonokon jártak és belementek az alkuba. Rengeteget húztuk a gázkart, mert ezek állandóan ott akartak lógni a csajoknál Egy alkalommal ketten mentünk egy haverommal. A hátsó fék nem működött és egy lefelé lejtő kanyarban kisodródtunk a súly miatt, a bedőlés akkor még smafu volt. Jött szembe egy kőkerítés, vidéken sok van ilyen az árkoknál. Választhattam, vagy neki megyünk és átesünk az árokba, vagy első fék. Így hát húztunk egy ívet az aszfalton….bukó nélkül rövidnadrágban és papucsban. Az utasom leesett hátra, én meg csúsztam tovább a géppel. Nehéz lett volna kimagyarázni a táborvezetőnek a sérüléseinket, nem is sikerült. Nem ez volt az egyetlen probléma akkor velünk, de valamiért ezt is elnézte. Másnap el vitt minket egy tetanuszra, közben megkerestük, és össze szedtük az egyik lányt, aki lelépett az egyik helyi sráccal. Zűrös egy csapat volt. A motornak a lábtartóját kicsit vissza kellett rugdalni, de a srác jó arc volt, nem haragudott, oda adta legközelebb is a gépet (O: Teltek az évek, az aktuális rock zenekarok közzé már föl kerültek chopper-ek is a falra a szobámban. Abban az időben sokat jártam túrázni és egy alkalommal a Kékesnél láttam két srácot, két jókora hosszú villás gépsárkány parkolt mellettük. Beszélgettek, látszott, hogy csak úton vannak, nem mennek sehová. Ott dőlt el, hogy ez a dolog annyira vonz, hogy most már kellene, hogy vegyek egy ilyen gépet, de akkor még csak 16 voltam.. Minden évben megvettem a motorkatalógust és csorgattam a nyálam a Honda Shadow vagy a Suzuki Intruderek után. Mivel nem vagyok az a szöszmötölő fajta és az unoka bátyám Verhovinája sem volt jó emlék, eszembe sem jutott, hogy MZ-t vagy Pannóniát nézzek. A Motor Revüben lapozgatva, hosszas keresés után rá akadtam egy Yamaha XV 400-ra. Nem volt egy fiatal darab, de külsőre és árban is megfelelt, olyan hangja volt , mint azóta egyik gépemnek sem. Két nagy kürt alakú kiherélt kipufogó. Hát haza is hoztam Bagról……furcsa véletlen, de ez a környék az óta más értelmet is kapott. Sok motoros találkozón voltam, mert úgy éreztem, ott vannak olyan érdeklődésű emberek, mint én. Pár év múlva, ahogy ez szokott lenni, nagyobbra akartam cserélni, mert a magasságomhoz nem nagyon passzolt a gép. Eladtam, de mint oly sok esetben mással is megtörténik, a pénz elment egy családi nyaralásra. Évekig autóval jártam le motoros találkozókra, hogy addig is élvezzem ezt az érzést, amíg újra alkalmam lesz belevágni egy új gépbe. Már a túrázós időszakban nagyon jó barátom volt egy srác, aki sokat mesélt a bátyjáról, hogy a Harmati Árpinak szerel és mennyire ért a motorokhoz. El kellett telnie pár évnek. hogy először összefussunk. Szabolcs barátom esküvőjén elég rendesen leitalosodtunk, és úgy gondoltam veszem a bátorságot és ismeretlenül ugyan, de oda megyek a bátyjához. Mondjon már valami ötletet melyik motor is a jó motor ! Copfos,  mert hát róla van szó, elég kapatosan ücsörgött az előtérben a bárpultnál és össze szedve a maradék energiáját levetítette nekem a Yamaha a legkirályabb motor c. filmet (O:  Addig valahogy a Kawa, Suzuki vagy a Honda kifejezések voltak bennem meg erőteljesebben, a Shadow, Intruder miatt is, de hát azt mondták ért hozzá, hát biluxoltam . A sok rövid meg sör után ugyan labilisan, de igyekeztem rögzíteni a felém ömlő információt, mert nagyon bele lendült. Mivel pont Yamaha volt az előző bringám is és soha nem hagyott cserben, azt gondoltam hát akkor talán nem véletlen a dolog. Egy biztos volt, már akkor is úgy gondoltam Harley-m nem lesz, azt csak a mazochisták, meg a nyálasok veszik ebben az országban. Copfos mint azóta oly sokszor így beszélt : "pont van egy eladó olyan motor, mint amilyet akarsz" (O: Így hát össze szedtem magam és pár hónap múlva már egy XVS 650 Drag nyergében ültem. Ezután sokat találkoztunk, és sokat beszélgettünk Sanyival. Pár év múlva egyre többet agy klub-ról amit Star klubnak hívnak és Amerikában van a központja. Sanyi akadt rá a neten. Ebben az időben már ismertem Roli-t, Maszekot , Igort, Horit és hamarosan Pepét is. Majd szépen sorban Öreg Sanyi, Meli, KV is bekerült a csapatba. Végül Sanyi elhozta gyerekkori barátját, Lipit az első Rideg Run-ra, kialakult a csapat, akivel "összekötöttük az életünket". A részleteket el lehet olvasni a Golden Horde cikkben.

 

Egy Pilisen rendezett motoros találkozón 2006-ban augusztus 19-én adtuk elő Sanyival a Horda jelen lévő többi tagjának az ötletünket, hogy meg kellene alapítani a Star Klubot itthon. Akkor fogalmunk sem volt milyen lesz ez és mennyi munkával jár, de 2006 augusztus 20.-a óta ezzel kelünk és fekszünk. Az események el kezdtek sodorni minket. Megválasztásra került a vezetőség, megalapításra került a jogi háttérhez az Egyesület, Pepe elindította az internet oldalunkat és 2007 elején benyitott egy Brányi Rudolf nevű fiú, a Yamaha Kovács szalon ajtaján, - ahol a gyűlésünket rendeztük - hogy már pedig Ő csatlakozna és hozná egy haverját is. Ugyan nem Yamahája van,mde azért nézzük már meg a srácot. Ez volt Gyugyu, aki később névváltoztatáson ment keresztül és Emesére magyarosított (O: Azóta rengeteg km-t tettünk meg egyre bővülő csapatunkkal. Részt vettünk számos karitatív és a motoros tudásunkat fejlesztő rendezvényeken. Megjelentünk a médiában, adtunk interjút a Széles út-nak, rádióknak, cikkek jelentek meg motoros újságokban,"sajtó tájékoztatót" adtunk a Yamaha központban újságírók előtt. Rendeztünk Motoros Baleset-megelőzési Napot, és kivívtuk megbecsült helyünket a Magyar Motoros Társadalomban. Alapítottunk további 4 Chaptert a már működő mellé és ebben az évben rengeteg közös munka végeredménye, hogy megnyitottuk a klub házunkat Domony - völgyben.

 

A Star klub egy teljesen egyedi stílusú csoportosulás. Minta nélküli, nem is könnyű folyamat ezért az üzemeltetése, fejlődése. Nem márka klub és nem MC, bár jegyeket visel magán mindkettőből. Hiszem, hogy jó kohéziója a kettőnek és talán egy harmadik csoportosulásból, a "motoros baráti kör"-ből is merít olykor. Nem szabad elfelejteni, hogy filozófiai alapja, hogy nem zárja ki a családot, de ettől még egy férfiközpontú motoros klub. A legfontosabb, hogy rendíthetetlenül haladunk előre az úton Keroak óta pedig tudjuk már "úton lenni maga az élet, megérkezni a halál…"



-----------------------------------------------------------------
A hozzászólás csak tagok számára lehetséges!

- Belépés
- Regisztráció

-----------------------------------------------------------------

 
Dover 

                                               

 

                                                     

 

 

 

.

 .

 

 .

 


 


Rólunk Céljaink Hírek Eseménynaptár Támogatók, Linkek Tagfelvétel Fórum Galéria Magazin Főoldal